© Network Security 2013
Helping your Business PROVIDE
Acasa Despre noi Servicii Cursuri Produse Nevoia de securitate Contact

Business Continuity & Disaster

Recovery

Existenta unui plan de Business Continuity poate salva compania de

pierderi majore sau in cazul unui eveniment neprevazut. Costul

implementarii poate fi privit ca un cost minim in comparatie cu

pierderile pe care le poate evita. De aceea, multe companii au ales sa

investeasca intr-un proces riguros de a asigura continuitatea afacerii

si sa intampine proactiv eventualele avarii ce ar putea suferi

aplicatiile, serviciile si sistemele importante.

Business Continuity nu reprezinta un punct, ci un intreg proces. Se

refera la activitatile realizate intr-o companie pentru a se asigura ca

functiile critice ale afacerii vor fi disponibile pentru angajati, clienti sau

parteneri sau oricine trebuie sa aiba acces.

Serviciile Network Security privind BC&DR (Business Continuity and

Disaster Recovery) presupun:

Analiza - ce include identificarea zonelor critice pentru afacerea dumneavoastra, definirea tipurilor de atacuri probabile si a scenariilor de raspuns si agrearea obiectivelor de recuperare din punct de vedere al timpului de restaurare si al pierderilor de date asumate; Design - ce implica definirea structurii operationale de comanda, identificarea si selectia locatiei secundare si a arhitecturii de comunicatii si comutatie intre locatii si agrearea metodologiei de replicare si a aplicatiilor sofware necesare pentru aceasta. Implementare - punerea in practica a solutiei definite, ce cuprinde identificarea, completarea sau extinderea zonelor de responsabilitate. Testarea - sau simularea scenariilor de avarie si de revenire, ce cuprinde si obtinerea conformitatii conform obiectivelor initiale. Mentenanta - ce implica retestarea periodica a solutiei (anual sau bi-anual), asigurarea functionarii permanente a solutiei si mentinerea conformitatii relativ la modificarile survenite in structura afacerii sau a infrastructurii. Asigurarea continuitatii afacerii poate presupune un proces complex, ce contine multe componente. Pentru a avea un plan bine pus la punct, trebuie luate in calcul cateva aspecte: Evaluarea riscului la care compania este expusa. Care sunt dezastrele posibile si probabilitatea lor. Impactul pe care il poate avea concretizarea fiecaruia dintre aceste riscuri in cazul in care compania nu este pregatita. Care sunt punctele critice in infrastructura (Single Point of Failure), puncte a caror avarie ar provoca o nefunctionare a intregii retele. Este bine ca aceste puncte sa fie dublate, asigurand astfel redundanta sistemelor. Redundanta poate fi la nivel de echipamente (doua dispozitive in loc de unul), la nivel de componente (doua surse, procesoare etc.) sau la nivel de aplicatii. De asemenea, odata cu redundanta, este importanta rapiditatea cu care se face trecerea de la un dispozitiv la altul in cazul nefunctionarii. Majoritatea solutiilor pot oferi o trecere aproape insesizabila daca sunt configurate potrivit, asigurand astfel continuitatea serviciilor.

Cand aveti nevoie de un Business

Continuity Plan?

Un astfel de plan ar trebui sa acopere urmatoarele

evenimente nedorite:

Eroarea anumitor echipamente (ex: disk crash)

Caderile de electricitate sau intreruperile canalelor de telecomunicatii Erorile aplicatiilor sau coruperea bazelor de date Greselile angajatilor sau sabotaj Atacuri de software-uri malitioase (virusi, worms, trojan horses) Hacking sau alte atacuri prin intermediul Internetului Incendiu Dezastre naturale(inundatii, cutremure)

De ce aveti nevoie de un

Business Continuity Plan?

Dezastrele se pot produce oricand, prin urmare trebuie  sa fiti mereu pregatiti. In functie de marimea companiei  si domeniul in care va desfasurati activitatea, va putem  ajuta in dezvoltarea unui plan ce va va minimiza  efectele negative ale dezastrului, mentinand afacerea  la un nivel competitiv. Datorita dezvoltarii continue a tehnologiilor, afacerile  din zilele noastre depind intr-o masura tot mai ridicata  de tot ce inseamna IT. Dintre acestea, cele de tip e-  business ce trebuie sa fie disponibile clientilor 24  ore/zi, 7 zile/saptamana, nici macar nu pot supravietui  fara un astfel de plan. Un singur moment de downtime  poate insemna dezastru pentru afacere.